Tickster är idag det största svenska biljett- och kassasystemet och används av nästan 4 000 arrangörer inom idrotts- och kultursverige. Under 2020 tog Tickster stora kliv in i ligasportens hockeysverige och idag använder 10 av Sveriges mest framgångsrika hockeyklubbar Tickster för att sälja biljetter, mat & dryck, merch mm. innan och under match.

Kari Litmanen, kommersiell chef Rögle BK, säger:
”Att köpa en biljett till en match eller ett evenemang kan förmodligen ses som en enkel operation. Men från den stund våra besökare frontas för vårt varumärke är det viktigt att upplevelsen känns enkel, smidig och inte minst inspirerande. Som förening är vi inne i en stor utveckling där ombyggnationen av Catena Arena står i centrum, i den förändringen måste vi skapa bästa möjliga förutsättningar för våra supportrar att smidigt kunna ta del av de olika upplevelserna vi erbjuder. Vi jobbar ständigt med frågeställningen: ”Hur kan vi stärka vår affär och samtidigt förbättra helhetsupplevelsen för våra fans och besökare?” Tickster som gjort sig kända för att ständigt utmana med utveckling, nya innovationer och täta samarbeten blir därför rätt partner att ta med på tåget på den resa vi har framför oss.“

Johan Skogsberg, försäljningsansvarig på Tickster fortsätter:
”Både vi på Tickster och klubbarna har lärt oss mycket om allt som kan göras för att dels stärka klubbens affär som helhet, men också för att förstärka alla de köp-upplevelser en matchbesökare möter både online och på plats i arenan. Därför ser vi extra mycket fram emot att nu inleda ett långsiktigt samarbete med serieledaren Rögle, en klubb som har stora krav på att ligga i framkant med innovationer och kunden i fokus. De är dessutom i en spännande och utmanande utvecklingsfas med bland annat en utbyggnation av Catena Arena där vi kommer arbeta gemensamt för att erbjuda Rögles fans en grym försäljningsupplevelse. Rögles höga ambitioner gör det extra kul för oss att få vara med på deras framgångssaga de närmsta åren.”

Läs hela pressmeddelande här: https://newsroom.notified.com/tickster-ab/posts/pressreleases/rogle-bk-och-tickster-inleder-strategiskt-sam

Fredrick Berntsson

Business development & Brand ambassador