Flera Compare-företag finns representerade i samtliga kategorier bland de nominerade till Guldvargen 2014 som delas ut av Marknadsföreningen i Värmland den 28 mars.

För att göra tävlingen mer intressant och anpassad till dagens kampanjer som i stor utsträckning är integrerade – oavsett budget – har Guldvargen genomgått en metamorfos och kommit ut tuffare än någonsin.

”För att anpassa oss till dagens sätt att arbeta med marknadsföring frångår vi kategorier baserade på mediekanal – och väljer istället att införa kategorier utifrån företagens förutsättningar. Något som kommer ge flera sidor av värmländsk marknadsföring en möjlighet att uppmärksammas”, skriver Marknadsföreningen.

Från och med 2014 är Guldvargen indelad i sex fasta priser, som i huvudsak fokuserar på företagens målgrupper och verksamhet istället för medieval. Och dessa kompletteras varje år med ett aktuellt pris, som ska belysa något som ligger i tiden.

Bland de nominerade finns följande Compare-företag representerade:

Guldvargen: Tilldelas det företag, myndighet eller organisation som gjort störst avtryck genom sin marknadsföring under året. Det samlade arbetet under året slås ihop – kampanjer, design, PR mm.

  • ”Closer to Rally”: Rally Sweden: Byrå: Ord & Bild
  • ”Finns Gud?”: Svenska kyrkan (Karlstads kyrkliga samfällighet): Byrå: Bulldozer

Årets B2C: Tilldelas den bästa kampanjen av ett värmländskt bolag riktad mot konsument. Kampanj kan innebära allt från enstaka enheter, digitala eller analoga, till stora gränsöverskridande kampanjer.

  • ”En plats för dig”: Karlstadsbuss: Byrå: Bulldozer
  • ”Skaffa frisktandvård”: Folktandvården: Byrå: Bulldozer

Årets B2B: Tilldelas den bästa kampanjen av ett värmländskt bolag riktad mot andra bolag. Som tidigare, en enstaka annons eller webbsida kan vara smartare än en stor kampanj, och tvärt om.

  • ”Ny e-handel”: Interwheel Sweden: Byrå: Sogeti/Partners Reklambyrå
  • ”Hållbar offert”: Kafferosteriet Löfbergs: Byrå: Bulldozer

Årets O2C: Tilldelas den bästa kampanjen av en värmländsk kommun/offentlig sektor/organisation. Kategorin gäller icke vinstdrivande organisationer, föreningar samt icke vinstdrivande kommunala förvaltningar.

  • ”Finns Gud?”: Svenska kyrkan (Karlstads kyrkliga samfällighet): Byrå: Bulldozer
  • ”Karlstads stadspark”: Mariebergsskogen: Byrå: Bulldozer
  • ”Ta cellprov”: Landstinget i Värmland: Byrå: Marilyn
  • ”Toalettevent”: Krogar mot knark: Byrå: Bulldozer

Årets Design: Priset avser förpackningsdesign, grafisk formgivning och produktdesign – såväl visuellt som funktionellt. Beställare eller byrå ska vara från Värmland.

  • ”Designkoncept Häll”: Häll Restaurang och bar: Byrå: Ord & Bild

Årets Utlänska: Pris för bästa kampanj producerad av en värmländsk byrå (reklam, pr, design, webb …) för en icke värmländsk beställare.

  • ”Friends Art Gallry”: Friends: Byrå: Ord & Bild
  • ”Bury Your Secrets”: Fotografiska: Byrå: Ord & Bild
  • ”Skaffa E-leg”: CSN Byrå: Marilyn, Spenat
  • ”Drick mer grönsaker”: Brämhults juice: Byrå: Bulldozer

Årets Kategori – Mobilt: Årets kategori sätter ljuset på en aktuell företeelse, 2014 riktar vi in oss på Mobilt – mobila appar, shopping, spel – ja, allt som händer i handen, och producerats av värmländska företag/konsulter.

  • ”Uddeholm Steelbook”: Uddeholm: Byrå: Sogeti
  • ”Karlstad.se”: Karlstads kommun: Byrå: Ord & Bild, KnowIT

Vilka vinner? Anmäl dig till Guldbvargengalan på Karlstad CCC den 28 mars >>

Bulldozer
Tynäsgatan 10
65216, Karlstad

+46(0)70- 293 57 00

charlotta@bulldozer.se

http://bulldozer.se/

Knowit
Tullhusgatan 1B
65226, Karlstad

+46 (0)8 700 66 00

info@knowit.se

https://www.knowit.se

Marilyn
Hamngatan 4
65226, Karlstad

+46 54 40 50 101

info@marilyn.se

http://www.marilyn.se/

Ord&Bild
Älvgatan 5A
65225, Karlstad

+46 (0)54 13 74 00

info@ordbild.se

http://www.ordbild.se/

Sogeti
Norra Klaragatan 18
65119, Karlstad

+46 (0)8 536 820 00

http://www.sogeti.se/