-Det här är ett kvitto på att vi har lyckats skapa en kultur där medarbetarna utvecklas och upplever arbetsglädje. Vi arbetar intensivt med att skapa den speciella Considandan som går ut på att samverka över affärsområdesgränserna och se till att alla får möjlighet att uppnå sin fulla potential. Det handlar om att se medarbetarna och att lyssna. Det händer ofta att jag får ett mail utanför arbetstid där en medarbetare kommit på en bra idé och vill dela den. Det är fantastiskt. Jag blir rörd av det engagemang och den kärlek många känner för Consid, säger vd Peter Hellgren.

Universum genomför årligen flera undersökningar som mäter arbetsgivares interna Employer Brand. En av de viktigaste faktorerna för att komma ut stärkt på andra sidan av pandemin är engagerade medarbetare som inte bara presterar bra och vill stanna kvar – utan som även gärna berättar för andra om hur väl deras arbetsgivare hanterat denna period, och därmed hjälper till att attrahera nya talanger. Universum konstaterar att det är extra viktigt att de anställda upplever mening och tillfredsställelse under denna period av distansarbete.

-Det blir allt viktigare med en ärlig och transparent bild – och här är nöjda medarbetare (ambassadörer) det bästa verktyget. De som sitter runt middagsbordet och pratar gott om sin arbetsgivare med sina vänner, säger Hannah Öst, Employer Branding Advisor i ett pressmeddelande.

Christoffer Nilsson

Kontorsansvarig

070-662 00 20
christoffer.nilsson@consid.se

Consid
Lagergrens gata 2
65226, Karlstad

036-12 02 10

info@consid.se

http://www.consid.se