

11 mars, 2021
Webinar om smarta digitala möten
Enkla generella mötesknep och konkreta tips för att få engagerande digitala möten i Teams
Publicerad: 1/12 2020
Consid är “Årets employer branding-företag 2021”, en utmärkelse som ges av företaget Universum. Enligt motiveringen har Consid “stått för en enorm kontinuitet i frågorna, och säkerställt företagsledningens stora engagemang i attraktionsfrågorna”.
Publicerad: 1/12 2020
Consid är “Årets employer branding-företag 2021”, en utmärkelse som ges av företaget Universum. Enligt motiveringen har Consid “stått för en enorm kontinuitet i frågorna, och säkerställt företagsledningens stora engagemang i attraktionsfrågorna”.
– I vår bransch, där vi är extra konkurrensutsatta är just Employer branding så otroligt viktigt. Vi jobbar väldigt hårt med detta vilket bland annat har sig uttryck i vår jämställdhetsplattform Q Rendezvous, på sociala medier och årliga gala i Stadshuset, säger Therese Eriksson, marknads- och varumärkeschef på Consid.
Consid är ett av fem företag som i år får ta emot utmärkelsen. I juryn finns bland andra Ann Surtell, HR-chef Team Olivia AB, och Claes Peyron Managing Director Nordics Universum. Motiveringen lyder i sin helhet:
“Detta företag har stått för en enorm kontinuitet i frågorna, och säkerställt företagsledningens stora engagemang i attraktionsfrågorna. Man har i arbetet visat upp en bred bild av arbetsgivaren vilket attraherat såväl ekonomer som systemvetare. Resultaten i attraktionsarbetet är stabila över tid, vilket visar på ett långsiktigt arbete. Man har vidare en inspirerande karriärssida som ger ytterligare djup till erbjudandet. Arbetsgivaren är vidare aktivt i både hållbarhet och jämnställdhetsfrågorna. Vi tycker därför samlat att denna arbetsgivare kan utgöra en förebild för många andra.”
– Vi vill att våra kontor ska vara en mötesplats mer än en arbetsplats. Just i år har dessa ytor blivit digitala och har varit otroligt uppskattade bland våra medarbetare. Vi tror inte på att ställa in utan ställa om, säger Therese Eriksson.