Ansök genom att klicka på länken: Lediga jobb – Nordic Medtest

Vi är ett IT- bolag som jobbar med produktliknande tjänster. Vi jobbar långsiktigt från krav och utveckling till förvaltning och vidareutveckling av tjänster och centrala komponenter i tätt samarbete med vår ägare Inera.

Vi arbetar med samhällskritiska och tekniskt komplexa system som möjliggör för välfärdens aktörer att utbyta information, fungera säkert och effektivt samt bidra till digital service till invånarna via exempelvis 1177. Vi får utökat ansvar och behöver bli fler!

På Nordic Medtest står viljan att ta hand om varandra och att trivas tillsammans högt på agendan. Huvuddelen av arbetet utförs från vårt kontor i Karlstad och vi strävar efter att vara en av Värmlands bästa arbetsplatser. Vi är idag drygt 40 anställda och har också ett antal konsulter sysselsatta i vår verksamhet.

Vi värdesätter det lilla företagets enkelhet och korta beslutsvägar. Vi hjälper och stöttar varandra och vill ha kul på jobbet. Mer information om hur det är att jobba hos oss hittar du på Jobba hos oss – Nordic Medtest

Välmående och hälsa

För oss är det viktigt att du som anställd mår bra. Bland annat har vi valt att satsa på friskvårdbidrag, friskvårdstimme, semesterväxling, bra pensionsavtal, lunchkort och företagshälsovård.
Vi har också valt en stor frihet och flexibilitet att jobba på distans exempelvis hemifrån. Vi anser att det skapar stora möjligheter för den anställde att forma sin vardag på ett fungerande sätt och ta egna bra beslut om hur man bäst utnyttjar sin tid.

Arbetsbeskrivning

Vi får utökat ansvar för utveckling och ska etablera ytterligare ett utvecklingsteam för applikationsförvaltning och vidareutveckling av SITHS eID Portal, portaler för att utfärda och administrera tjänstelegitimationen SITHS eID, se
          Ny lösning för SITHS – Inera.
Till detta letar vi efter en leveransprojektledare som kan driva arbetet med etablering och transitering runt eID Portal, med alla tillhörande krav och frågor. Rollen kan på sikt komma att utökas till att vara leveransprojektledare för ett större leveransområde hos oss, Infrastrukturtjänster. Rollen innebär ett nära samarbete med ansvarig enhetschef för Infrastrukturtjänster, projektledare och tjänsteförvaltare på Inera, leverantörer för drift och utveckling samt testare och utvecklare på NMT.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Leda utredning inför etablering av nytt ansvar för utveckling.

  • Etablera nödvändiga metoder/arbetssätt/rutiner eller annat som krävs inför nytt utvecklingsuppdrag.

  • Planera och leda transitering av utveckling av tjänst från leverantör till NMT.

  • Samverka med andra leverantörer tjänsten har beroenden till.

  • Ansvara för regelbunden uppföljning och rapportera status till olika intressenter för att säkra en god kvalitet i leveranser.

  • Ansvara för att överenskommet resultat levereras.

Vem är du?

Du är en erfaren projektledare som gillar att samarbeta med kollegor och kunder. Du har relevant akademisk utbildning i botten samt erfarenhet av olika typer av projektmetodik. Du har erfarenhet av upphandling, som beställare eller leverantör, och är mån om ett proffsigt förhållningssätt mot både leverantörer och intressenter, i alla lägen.

Du gillar utmaningen i att få starta upp något nytt och drivs av att kunna bidra till att bygga upp arbetssätt och hitta nya vägar framåt.

Vi verkar i ett komplext tekniskt ekosystem med många system, integrationer och aktörer. Vi lägger därför extra stor vikt på din vilja och förmåga att snabbt kunna hitta ny viktig information och förstå sammanhangen. Viljan och nyfikenheten att kontinuerligt utvecklas och bygga ny kunskap är kritisk. Vi ser därför att du har erfarenhet och förståelse av stora och komplexa projekt, med många intressenter, både inom IT och verksamhetsutveckling.

Du ska ta ett stort ansvar för ditt arbete. Du är duktig på att planera men är även flexibel för omprioriteringar som hör till vardagen. Ödmjukhet och hjälpsamhet är två andra viktiga aspekter i vårt gemensamma arbetssätt.

Kvalifikationer

Du är strukturerad, drivande och resultatinriktad. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Krav för tjänsten:

  • Minst fem års erfarenhet som projektledare

  • Erfarenhet av upphandling och framför allt transitering

  • Erfarenhet av projektledning inom IT

  • Stort eget driv i arbetet

  • Erfarenhet av nära kundrelationer

  • Mycket goda ledaregenskaper, kommunikationsfärdigheter samt hög social förmåga

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då all kommunikation och dokumentation sker på svenska.

Branscherfarenhet inom offentlig verksamhet i allmänhet och hälso- och sjukvård i synnerhet är meriterande för tjänsten.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Karlstad
Tillträde: Enligt överenskommelse

Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 2022-08-15
Välkommen med din ansökan!

Ansök genom att klicka på länken: Lediga jobb – Nordic Medtest

Kontakt 

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Enhetschef Karin Lindh: 073-032 27 36
HR Nina Ingren: 070- 327 70 30

Övrigt

Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Nordic Medtest
Bryggaregatan 11
65340, Karlstad

+46(0)72-551 57 34

info@nordicmedtest.se

https://www.nordicmedtest.se/

Besöks- och postadress

Sommargatan 101A
656 37 Karlstad

Hitta till oss

Info@compare.se

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter
till oss som jobbar på Compare

Ta kontakt

Följ oss