Innovation är viktigare än någonsin. Vårt samhälle står inför stora och viktiga utmaningar inte minst kring hållbarhet, hälsa och tillväxt. Digitalisering skapar fantastiska möjligheter att möta ett samhälle i förändring. Och det enda vi kan vara säkra på är att ingen människa eller organisation kan klara av att lösa dessa utmaningar själva. För oss innebär innovation att dela sina tankar med andra, tillföra mod och drivkraft för att genomföra det nya och i framtiden det självklara.

 

Om tjänsten
  • Placeringsort: Karlstad
  • Omfattning: Heltid
  • Start: Enligt överenskommelse

Som ekonomi- och projektkoordinator kommer du att förstärka vår ekonomiavdelning som för närvarande består av två medarbetare. Rollen omfattar i stora drag ekonomi- och projektadministration där du har ett nära samarbete med våra projektledare som driver satsningar inom digital utveckling och innovation. Compare driver idag cirka 15 projekt och rollen passar dig som trivs med att arbeta i en innovativ miljö.

 

I rollen ingår bland annat:
  • Löpande bokföring
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Avstämningar
  • Projektadministration och projektuppföljning
  • Löneadministration
  • Sammanställning och rapportering till våra finansiärer (t.ex. Tillväxtverket, Vinnova)
  • Övrig administration

 

Om dig

Vi söker dig som har gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller motsvarande kompetens från annan utbildning eller arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter och har kunskap inom redovisningsområdet.

Du är självgående, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter.

Vi arbetar ständigt med utveckling och digitalisering av våra administrativa rutiner och därför är god datorvana ett krav. Du arbetar obehindrat i Office-paketet, och i synnerhet med Excel.

Rutinmässiga arbetsuppgifter är något du är trygg i, och trivs med, samtidigt som du inte räds för att hugga in där det behövs.

Tjänsten har många kontaktytor och att nätverka med externa aktörer är en del av rollen. Vi ser gärna att du har erfarenhet och vana från att arbeta med olika aktörer i samverkan.

En del av kontaktytorna och vissa delar av arbetet sker på engelska, vilket gör det viktigt att du lätt kan växla språk när det behövs.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från projektredovisning.

 

Om processen

Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningar löpande.
Sista ansökningsdag är den 2:a december 2022.

 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att skicka ett personligt brev och CV till jenny.thalin@compare.se

Har du frågor är du välkommen att kontakta Linda Larsson på linda.larsson@compare.se.

 

Om oss

Compare är ett techinnovationskluster där etablerade företag, startups, offentlig sektor, investerare, forskare och innovationsstödssystemet jobbar tillsammans som partners för att lösa samhällets utmaningar med hjälp framtidsinriktad tech.

Compare är primärt en virtuell arbetsplats där vi samarbetar nära och snabbt. Här ges du en unik möjlighet att vara en del i arbetet med att ta fram framstående innovationer och ny teknik som bidrar med lösningar på komplexa utmaningar för framtiden.

Framför allt har vi mycket roligt tillsammans samtidigt som vi gör världen bättre – en idé, en innovation och en människa i taget!

Jenny Thalin

Business Operations Manager

+46 (0)73 447 21 40
jenny.thalin@compare.se

Compare
Sommargatan 101A
65637, Karlstad

info@compare.se

Besöks- och postadress

Sommargatan 101A
656 37 Karlstad

Hitta till oss

Info@compare.se

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter
till oss som jobbar på Compare

Ta kontakt

Följ oss